2012. augusztus 31., péntek

Interjú


Interjú a csodás Zaphire-val! Köszönöm a válaszokat!!!!! Pusziii :)


1. Hogy jött az életedbe az írás?

Tulajdonképpen nem tudom elmondani, mint ahogy az ember azt sem tudja, hogy hogyan kezdett el beszélni. Mindig is szerettem az iskolában kapott különböző fogalmazási feladatokat, ahol egy kicsit a saját fantáziámra támaszkodhattam. Miután pozitív visszajelzéseket kaptam a tanáraim illetve diáktársaim felől, így lassan rádöbbentem, hogy nem elég, hogy van egy kis érzékem hozzá, de még szeretem is csinálni.

2. Miért pont a Vámpírnaplókról írsz?

Egy korábbi interjúm során már megfogalmaztam ezt a választ, de ahogy most újra szembe kerülök vele, egy teljesen más gondolat fogalmazódik bennem. Azt mondják ez egy jó jel, ha az ember írónak készül, ha ezt így ki lehet jelenteni.
Tudni kell, hogy nem csak ez, amiről szívesen írok, de az igaz, hogy ez az egyik legkönnyebb téma, főleg mostanában. A tévében láttam először a sorozatot és nagyon tetszett, annak ellenére, hogy nem voltam nagy vámpírrajongó. Rengeteg fanfictiont olvastam a neten, mire eszembe jutott, hogy mi lenne, ha én is írnék egyet, úgy ahogy én szeretném.

3. Ki a kedvenced a sorozatból és miért?

Ez konkrét kérdés, de sajnos erre ugyanolyan választ nem tudok adni. A sorozat elején természetesen Elena volt az, aki szimpatikus volt. Miután jobban megismertem rá kellett jönnöm, hogy bármennyire szeretném, de nincs sok közös bennünk. Caroline iszonyatosan nagy változáson ment keresztül, aminek köszönhetően az egyik kedvenc karakteremmé nőtte ki magát. Kedves, jószívű, ragaszkodó, védelmező... kell ennél több?

4. Ki az akit nagyon nem szeretsz a sorozatból és miért?

Talán Bonnie az, akit annyira nem szívlelek. Nem tudom pontosan miért, de az az érzésem, hogy mi nem jönnénk ki túl jól egymással. Eleve más az érdeklődési köre és a reakciói néha nagyon furcsák, amivel elérte nálam, hogy nem kedvelt szereplőm egyike legyen.

5. Mit gondolsz Damon karakteréről? 

Damon karaktere összetett. Képtelen vagyok felfogni, hogy mennyit tudott változni az 1. évad után. Talán túl nagyot is és nem feltétlenül megfelelő irányba. Míg Caroline fokozatosan, úgymond normálisan változott, ahogy egy ember (ez-esetben vámpír) változni tud, de Damon teljesen más ember illetve vámpír lett, ami egy kicsit hihetetlen számomra. Persze lehengerlő stílusa és kisugárzása számomra is megnyerő, ez nem kérdés és rendkívüli a humora, amit nagyon tudok értékelni, főleg Stefannal szemben.

6. Más sorozatról vagy történetről is írsz?

Azt kell, hogy mondjam: igen. Sok novellát, rövid regényt és verseket is írtam. Jelenleg azonban, csak ezen dolgozok/dolgoztam. Most rám fér egy kis pihenő.

7. Mit gondolsz a Vámpírnaplók 3. évadának végéről?

Számomra az egyik legjobb évadzáró rész volt. Már gondoltam Elena vámpírlétéről, de fogalmam se volt, hogy ez a momentum most fog bekövetkezni, így teljes mértékben meglepetés volt és tudni kell, hogy én nem szeretem a kiszámítható dolgokat. Nagyon tetszett az egész, főleg Elena és Damon visszatekintős része, mely adott egy kis reménysugarat. Azonban Matt karaktere visszataszított.

8. Szerinted, hogyan fog folytatódni a sorozat?

Vissza a régi kerékvágásba: Elena megint a két testvér között civódik, Bonnie boszorkányságával fog küszködni. Viszont nagyon várom már Klaus és Caroline szituációt, főleg, hogy drága Eredetink Tyler bőrében bujkál.

9. Olvasol más fanfiction írókat? Ha igen, kiket? Ajánlod, e őket?

Nem olvasok jelenleg senki történetét. Sokszor összezavarnak és félek, hatással vannak az én történetemre.

10. A hazai tvd fanfiction világban, milyennek gondolod magad, szerinted ki vagy kik a legjobbak?

Mivel nem igazán nézek körül a világban, természetesen fanfiction témában, így azt sem tudom, hogy milyen szinten állok. Tulajdonképpen ez nem is érdekel, a fontos az, hogy én jól érezzem magam, mikor írok és az olvasóimnak örömet tudjak szerezni, ami eddig sikerült is.

11. Milyen körülmények között írsz? (pl. zenehallgatás, néma csend...stb)

Képes vagyok a legnagyobb lármában is elmélyedni. Tudok zene mellett, parkban, kávézóban, tévé mellett. Nem tudom ez mennyire különleges, de szerintem mindenki képes arra, hogy kikapcsolja a körülötte zajló dolgokat és csak magára és a fantáziájára koncentráljon.

12. Milyen gyorsan írsz? (átlagban)

Ez attól függ. Valamikor képes vagyok 2-3 részt is "ledarálni", valamikor megakadok a második mondatnál. Ilyenkor sem esek kétségbe, inkább ott hagyom, nem erőltetem, mert akkor csak egy átgondolatlan, összecsapott munka lesz, holnap visszatérek és újra nekilátok.

13. Általában, hogy/hol/mikor jön az ihlet?

Youtube! Ez a varázsszó! Delena videos and ready! Remélem érthető volt.

14. Egy kis infó a következő írásodról ? :)

Most a következő írásom egy ideig csak egy távoli terv marad, ugyanis most hosszabb-rövidebb szünetre ítéltem magam és az oldalamat. Most például nincs ihletem, se erőm, se időm. Sajnálom, hogy nem tudtam egy kis spoilert mondani :P

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése